Stránky

neděle 26. června 2016

Traveling - Paris



Bonjour Paris!


Paříž… co se nám při tomto slovu vybaví? Každý, kdo ji někdy navštívil, ji vnímá jinak. Pro mě to bylo město světel, módy a hlavně město, které v sobě ukrývá spoustu síly. Každá památka v sobě měla dlouhou minulost a nespočet lidských osudů. Bylo nádherné se projít po mostě, kde bylo zábradlí poseto zámky, které zde připnuly zamilované páry. Bylo jich stovky. Stovka párů, která se rozhodla svou lásku připnout k tomuto mostu.
Projížďka večerní Paříží byla fascinující. Nikdy jsem neviděla tolik světel jako právě v Paříži. Tyto světla ve mně vyvolala pocit toho, že mám žít okamžikem a nechat se unášet touto září Paříže.
Též chůze po pařížských bulvárech, kde se střídali ty nejluxusnější obchody světa, byla nezapomenutelná. Pro někoho může být tento zážitek povrchní, ale to nejsou jenom „hadry‘‘. Je to hlavně práce lidí, kteří věřili, že vybudují něco velikého. Šli za svým snem. Vzali látku, nůžky a vytvořili nový styl. Jejich sen trvá dál a já věřím, že dál trvat i bude.
Největší silou na mě působila Eiffelova věž. Když jsem pod ní stála, připadala jsem si tak malá. Žádný člověk nebude tak slavný jako ona. To ona byla tou hvězdou. Hvězda, která reprezentuje ne jen Paříž, ale celou Francii.
To vše jsem cítila, když jsem strávila pět krásných dnů v Paříži. Pokud toto město, pro mě dokonalosti a elegance, někdy navštívíte, budete možná mít podobné pocity jako já, nebo také úplně jiné.
To bylo takové moje zamyšlení o Paříži, ale myslím, že vás bude více zajímat mé zkušenosti a rady, kam si v Paříži zajít.

1) Cesta
Cestovali jsme autobusem s cestovní agenturou. Agentura je dobrá volba, pro ty co se raději drží skupiny a chtějí mít jistotu, že se neztratí. Pokud bychom příště do Paříže jeli, tak jenom sami za sebe. Kvůli domluvenému programu jsme spoustu míst, kde jsme chtěli zajít, nestihli nebo jsme na ně měli omezený čas.

2) Ubytování
Paříž je opravdu velmi drahé město a sehnat kvalitní ubytování blízko centra není lehká záležitost. Tentokrát se nám to povedlo a byli jsme na 100% spokojeni. Hotel byl v blízkosti centra a hned naproti byl veliký supermarket. Pokoje byly vybaveny vlastním sociálním zařízením a nechyběla televize ani mini lednice.

3) Doprava
Jezdili jsme autobusem, který patřil agentuře, což byla výhoda. Na pařížské metro bychom si netroufli, protože ztratit se v něm není zrovna příjemný zážitek. Pokud byste si pronajali auto, tak počítejte s velkými kolonami před Paříží (hlavně ráno a večer). Můžou trvat i kolem 2 hodin.

4) Jídlo
Ráno jsme si vychutnali pestrou snídani v hotelu a na oběd jsme si pár krát zašli do francouzské restaurace, které byly na každém kroku. Pokud byste ale nevěděli kam jít, nebo byste nevěřili místním restauracím, tak asi každých 500 m narazíte na MC Donald nebo KFC.

5) Místa
Základ je Eiffelova věž, katedrála Notre-Dame a další místa, která doporučuje většina knižních průvodců. Já jako typ doporučuji i návštěvu obchodního domu Lafayette. Na jeho střeše je vyhlídka, z které uvidíte celou Paříž. O této vyhlídce ví málo lidí a tak je to klidné místo. Nachází se zde i lehátka a lavičky, a tak je možno si tu i číst. Pokud přijdeme k Eiffelově věži, stojí za to se podívat i k starému kolotoči, který se nachází hned vedle.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.